lite ditt och datt


I mitt ältande om frisörens förstörande av mitt hår, glömde jag att pojkarna mina klippte sig och blev riktigt snygga och nöjda med sina hår...hehe så kan det vara när man är helt förkrossad
Meeen snygga blev de

Sista april hade jag semester, det skulle firas med grillande, trevligt folk och en vandring på stan för att beundra de fina bilarna.
Vaknade...huvudvärk, en huvudvärk som krävde två diklofenak och fyra treo för att fram mot fyrasnåret på eftermiddagen släppa. Men den släppte i alla fall, om det berodde på värktabletter eller whiskeyn jag och grannen sippade på vid tresnåret kan man ju fundera över.
Jag hann i alla fall städa klart, färdigställa maten och handla innan det var dags :)
Och vädret var helt okej, så vi satt till och med ute och åt.

Mange kom hit och skötte grillen

Jag och Björn

Jag och Jensan

Tompa å ja på G

Supertrion

Tompa å Jennie

Dricker sig lite


Himmlen lös upp av fyrverkerier lite nu och då

Maten blev läskigt god, hade nog kunnat äta ihjäl mig, om det inte vore för att vinet tog massa plats också :)
Vi knatade upp på stan, kollade in bilarna som var av varierande kvalitet.
Vissa riktigt läckra, fina och välskötta, och vissa var redo för skroten rent ut sagt.
Folk var berusade överallt, i bakluckor, på huvarna, i bilar, på trottoarerna, inne på krogarna och sällan ser man så mycket folk i rörelse ute en natt i Sala. Och jag gillar lite när det är folk som rör sig överallt och det händer något. Meen redan vid halv tolv hade jag lessnat, jag menar då hade jag ju sett bilar och folk ett par timmar och tja det kändes som att så mycket mer skulle det inte hända.
Så jag gick hem med mitt sällskap för att sova av mig vinet så jag skulle vara fräsch till lördagen.

Sara och jag gick upp redan vid halv nio på lördagen, efter en värktablett så var jag dessutom i helt okej form. Massa kaffe och tjejsnack, rester från dagen innan till lunch med Magnus, Sara, ungarna och Björn. Tomas som kom förbi en sväng och sen försöka fixa mig för kvällen.
Japp, med tanke på mitt katastrofhår fanns inte så mycket annat att göra med det än att försöka slänga upp det lite nonchalant och låtsas som att det ska se ut så. Jag får ju liksom bara köpa att det är som det är och göra det bästa av det.
Sen kläder...vad har man på sig på en dejt...hmmm jag vill ju inte se för uppklädd ut, men inte heller för sunkig...ujuj inte var det lätt och jag hann väl gå igenom ungefär halva garderoben innan jag lessnade på att nojja över kläder och tog ett par jeans och en tröja. Sara satt bara och skrattade åt min nojja.
Så vid sex bar det av till Västerås för att möta upp Mats.
 Och naturligtvis var jag alldeles för tidigt på plats, vilket innebar att jag hann nojja över vad sjutton jag gjorde där. Varför utsätter jag mig för något dyligt, för tänk om vi inte hade något att säga till varann...eller kom på att det vi såg hos varann första gången inte fanns...eller ja inte vet jag vad som helst!
Och jag hade jobbat upp en lagom nervositet när han dök upp. Vi gick till restaurang Bellman och åt oxfilé. Riktigt gott! Sen hur blev det då...hade vi något att säga? Jaaa vi satt då nästan två timmar på restaurangen och sen promenerade vi runt i två timmar i Västerås pratandes...så vi hade inga problem alls att prata.
Jag hade riktigt trevligt, och det var riktigt mysigt.
Han är väldigt behaglig, har en mild låg röst, är lugn i sättet men utan att vara tråkig, utan jag skrattar en hel del när han pratar.
Efter vi skiljts åt kom ju tankarna...jahapp han är ju trevlig...men tänk om han inte tycker det om mig.
Men jag lade ner de tankarna när han hörde av sig igår och vi ska träffas på torsdag igen :)
Trevligt trevligt!

Idag har jag varit ledig, så jag har i alla fall haft sovmorgon, ända till halv nio sov jag!! och det är länge för att vara mig.
Men helt pigg känner jag mig inte...så jag är nog inte helt hundra än. Sen gick hela förmiddagen åt till att gå runt i morgonrock och lyssna på musik och dricka kaffe innan jag hoppade in i duschen och gick förbi ungarna en sväng innan jag och Jensan gick ut på en riktig långpromenad. vi var nog ute och gick i nästan två timmar.
Riktigt skönt var det, och trevligt att umgås och prata en massa med Jennie.
Så nu är kvällen här igen, min lediga dag är snart till ända och imorgon väntar tolv timmar på jobbet, tyvärr. För nog hade jag lätt kunnat vara ledig i sådär ett halvår till :)
Men men, bara att gilla läget. Så nu ska jag kolla på en film tror jag, under en filt och bara njuta av att slappa de sista timmarna.

Jag och Pakako



http://www.youtube.com/watch?v=oMsbvJBGVzk

Kram


Just ja!!
Bara måste...
När jag var på Coop idag för att handla fick jag visa leg för att köpa cigg ;) Det ni, det innebär att jag ser ut som 17! Just det!!!;)
Och det hade varit hur kul som helst om kassörskan inte utbristit...
-men oj är du så gammal!!! Jag trodde du var mycket yngree...hihi jaja ta åt dig du ser ung ut i alla fall!
Ehh ja så hon lyckades tala om att jag var gammal, men jag väljer att ignorera det faktumet och nöja mig med att hon ville se leg ;)
hehe


Kommentarer
Postat av: Jennie

Du skriver så bra!

Och jag är vittne på att kassörskan frågade efter leg, det andra hon sa hörde jag aldrig. Så det kan lika gärna inte ha skett ;)

puss

2010-05-03 @ 22:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0