mooonster http://www.youtube.com/watch?v=bZO6JTGyVrw

Fast inte ett sånt monster...men nog fan blir jag lite knäpp när kvinnoveckan ska envisas med att närvara. Men jag blir i alla fall inget PMS-monster. Det lider jag inte alls av. Blir inte ett dugg aggresiv faktiskt, eller tjurig. Meeen, jag MÅSTE ha socker...och så blir jag lite lätt ömklig. Jag småpysslar gärna, lagar god mat, bakar och så, och ligger jättegärna under en filt och kollar på tv. Å attans vad känslig jag blir. Mitt bekräftelsebehov ökar tusenfaldt, minsta lilla negativt är ju nästan katastrof...men jag vet ju varför. Och jag vet att jag är tillbaka till normalt om några dagar. Då jag inte behöver akutåka till affären för att inhandla snabba kolhyderater och transfetter och inte tar allt så hårt och bara saaaknar att ha någon som klappar om mig i soffan framför filmen på kvällen...så sen är jag ju som folk i nästan två veckor...sen är det ägglossning och ett annat sorts monster kickar in ;) Kul å vara tjej!

Efter att ha skjutsat kidzen till skolan i morse så var det hem, in i duschen och köra hemmaspa när jag har tid och kan göra det i lugn och ro.
Sen ut å promenera med voffsen. Å vad jag älskar att det är blommor överallt, grönt och sol :)


Sen gjorde jag...ehhh just det inte mycket följt av i stort sett ingenting tills det var dags att hämta kidzen.

Och jag fick nå ryck när jag hämtat dem...rastlösheten hade gripit tag i mig och jag ville vara i rörelse kändes det som. Så vi åkte till Max i Enköping och käkade


Sen hem. Och så skulle jag bara lägga mig och vila lite på sängen, jag gör det ibland och somnar aldrig
En timme senare vaknade jag tröttare än någonsin av att Magnus kom och ville ta med ungarna och köpa fiskespön.
Och såklart satt de och kollade på Tropic thunder...jag tog aldrig ur den ur dvdn i tisdags när jag och Mats kollade på den...Så Magnus frågade lite undrande om de verkligen fick se den för mig. Hmmmm får de det
?
 Jag mummlade halvsovandes något till svar om att det säkert inte är värre än hans tv-spel... :S
JAja sen så var det bara att falla till föga för sockermonstret och åka och handla...men inte godis, utan en tårta...ehhh och hur jag nu ska få det till att verka nyttigare vet jag faktiskt inte.
Jag köpte i alla fall en sån fryst för de är helt okej, så tänkte jag att vi kunde fika när ungarna kom hem. Meeen de är inte hemma än...så jag har nallat en liiiten bit...som knappt syns...och frusen var den å

Jag som skulle städa idag...men jag har ingen lust!!! Så jag gör det imorgon när ungarna är i skolan, så får jag göra det i lugn och ro. Sen tänkte jag att vi skulle grilla om vädret tillåter...och vilket väder det än är så tillåts mamma ett glas vin ;)

Ha en skön kväll
Kram

http://www.youtube.com/watch?v=kHb-xnAB6LQ´


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0