skulle kunna åka hela natten

Vädret har varit så in i vassens underbart idag. Riktigt försommar väder. Och så fort dessa ljusa varma kvällar kommer vill jag knappt vara innomhus. Jag får en sån längtatn inom mig att vara ute, åka genom landskapet i en bil, sitta ute vid en sjö och se ut över vattnet, eller vid en brasa när det skymmer lite, vandra runt i staden och vidare ut mot obyggden. Har bara ingen lust att sova, eller sitta inne över huvudtaget.
Men så kommer jag till den biten man alltid måste komma till vid någon punkt...realism...
Och det realistiska i mig säger att jag är trött efter en lång dag på jobbet och jag behöver krypa ner i en varm skön säng och sova så jag orkar med ännu en dag på jobbet.
Och med tanke på hur det varit idag så kommer det att vara en hel del imorgon å.
Det går liksom lite hand i hand, precis som pest eller kolera och ler och långhalm.
Så den längtan jag har inom mig får stå tillbaka för realismen, åtminstonde tills jag är ledig...då kan jag ge mig ut i den ljumma halvskumma natten och njuta av känslan av frihet. Fri från allt, inte ett bekymmer i världen, om så bara för ett litet litet tag.

Jobbade till åtta, sen på vägen hem kom jag på...kaffebönor...de tog slut i morse. Jag överlever inte utan min kopp med varmt doftande kaffe imorgonbitti. Så det var bara att svänga in på affären. Vem stötte jag på där om inte min granne. Så jag handlade, tekakor, gustafskorv och kaffebönor. Sen åkte vi hem, gjorde ordning mackor med korv och grönsaker, tog kaffe och satte oss ute i trädgården och fikade.



Och min tanke innan jag åkte från jobbet var att jag skulle hem ta en löpartur och sen gå ner till solariet och sola.
Men så fort jag kom ut i friheten så försvann all ork och jag kände hur trött jag är.
Så det blev en timme ute i trädgården och nu ska jag vika in tvätt och dona lite innan jag drar mig mot sängen.
Jag får springa och sola imorgon när jag slutar...håll i er....13.45!!!!
Jippe jippie kayeeyh!

Men nu, ska här donas lite innan varma, sköna, mjuka sängen väntar på mig

Nattis åå kram

http://www.youtube.com/watch?v=hS70l0qwbQQ
Nostalgi :)



Kommentarer
Postat av: Silla

Marie...Dina skor... dom är så fula.. O JAG BARA ÄLSKAR DOM... Hade likadana i några år faktiskt och älskade dom..MEN DOM GICK isöndergråter o nu ser jag på bilden att du har sådana... Ohhh dom e så sköna... men så fula... ;-) Jag är riktigt avundsjuk..KRAM

2010-05-18 @ 08:51:59
Postat av: Marie

Haha jag vet, de är asfula, men så underbart sköna:) Skulle inte kasta dem för allt i världen!!!

Kram

2010-05-18 @ 10:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0