Slut på ledighet för denna gång

Vaknade utsövd till en solig dag igår. Jisses kan det bli bättre, hoppade i morgonrocken, kaffe, kaffe, kaffe och rockklassiker.
Lotta hörde av sig och frågade om hon fick komma förbi och ta en kaffe. Självklart bara trevligt!
Så kaffe i trädgården med Lotta. I bikini och shorts, nu snackar vi kvalitet. Tanken for i mig att min mage liknade en paddas lite grann...hmmm men sen kom jag på att det är paddor/grodor som blir till prinsessor när man kysser dem..såå kyss mig och välj att se mig som en prinsessa istället! ;)

Sen ringde jag Magnus och bjöd in honom på en kaffe, så då satt vi i trädgården och drack kaffe. Nice!
Sen städade jag av den redan städade lägenheten, och hängde ut tvätt! Underbart att kunna hänga ut tvätt.
Och eftersom inte barnen är här så bestod tvätten av uniformen och några plagg till och ett par handukar...thats it! Så nu är det tvättat och städat inför helgen på bygget.

In i duschen för jag skulle till Västerås och göra naglar, och sen käka med Mats.
Påväg till Västerås kom jag på en sak med vår och sommar som jag helt glömt...
nämligen att rätt vad det är stinker hela bilen av skiiit nå så enormt, riktigt äckligt!
Hade glömt att det är sässongen då bönderna sprider ut dynga...
 
Uäck!

Så naglarna tog en evighet att göra, och inte var hon som gjorde dem så värst duktig heller...
Men men nu sitter de där

Bättre än mina korta nedbitna i alla fall.

Sen gick vi på Spicy hot och käkade, riktigt gott. Och så skönt nu när man kan sitta ute och äta.
Lite förvånad blir man när det rätt vad det är går förbi folk i mössor och jackor när man själv sitter i shorts och top.
Sen gick vi vidare och tog en kaffe på en uteservering. När vi sitter där och pratar noterar jag att det står en farbror och han ser inte ut att må riktigt bra. Antingen hade han druckit eller så mådde han dåligt.
Rätt vad det var satt han ner på marken. Då gick vi faktiskt dit och pratade med han. Det visade sig att han hade ont och inte kunde gå och att han hade druckit ett glas för mycket...snarare en flaska skulle jag tro. Men så kan livet vara ibland, det finns ingen av oss som är immuna mot livet...
Och han sa när jag satt och pratade med honom att han var ensam och levde ett sorgligt liv...
Vi hjälpte honom till taxin och förhoppningsvis fick han sova ut i sin egen säng.

Det var så in i vassen satans jäkla underbart skönt att gå ute igår kväll. Det var ljummet och doftade av hägg överallt. Underbara underbara vår!
När jag åkte hem så bröt regnet ut halvägs till Sala och himlen klövs av blixtar.
Så vackert och skönt med regn på sommarnätter. Så med musik i bilen åkte jag mil efter mil i regn och åska.
Det ger mig en lugn känsla och det var himlans mysigt.

En trött Marie. Det roliga när jag blir trött är att jag blir helt kritvit i ansiktet...utom kinderna som blir lite lätt röda

Sovmorgon idag igen :)
Börjar tolv idag. Sen ikväll när jag kommit hem tänker jag springa en sväng, om det inte ösregnar vill säga.
Jag tänkte prova lägga upp det lite annorlunda och intervallspringa...springa så länge jag orkar sen gå fem minuter och sen springa igen. Då kanske jag kan utöka hur långt jag springer.
Så ha en bra dag
Jag ska ta en kopp kaffe och mysa i morgonrocken lite till innan jag hoppar in i duschen

Kram

http://www.youtube.com/watch?v=ud6NLogW39A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0