söndag, regn men ledig

http://www.youtube.com/watch?v=KUXSTY9AW-s

http://www.youtube.com/watch?v=QuVfrLh9Oz4
En stor man har avlidit, Dio,en man med fantastisk röst och många bra låtar.
Men musiken lever kvar i alla fall


En söndag då alla mina planer som vanligt gick i stöpet. Jag borde vant mig vid det här laget att det aldrig blir som jag tänkt, men ändå är jag den evige optimisten. Skam den som ger sig!!! ;)
Så ingent gräva grönsaksland på grund av regnet, det blir så lerigt och tungt. Men jag vägrade att ställa in planerna på att grilla, jag bara älskar grillat och riktigt bra blev det dessutom.
Så lite sommriga aktiviteter blev det.
Sen ägnade jag mig åt att hämat en vän i morse efter ett litet för hårt festande då han hamnat lite för långt hemmifrån. Ååå sen lite vänskapligt terapeutande över kaffe innan han fick lite grillat och sen gick hem och hoppade i säng för att förhoppningsvis vakna utvilad och fräsch imorgon och utan ångest :) För inte hade han ställt till med något att ha ångest över.

Sen har jag varit lite effektiv, rensat avlopp, städat kylen, tvättat och torkat golv.
Så nu är det skinande fint (nästan) lagom till ungarna ska åka till sin pappa.
Tur det för nu jobbar jag en massa igen, men jag jobbar en massa för att det hela ska kunna kulminera i: TADADATADATA  4!! dagars ledighet!!! :D
Så är det väl med nästan allt. Inget ont som inte har något gott med sig. Efter regn kommer sol och när man nått botten kan det bara gå uppåt.
Så nu sitter jag och har planerat in en hel del av den lilla lediga tid jag har den här veckan.
Bara helgen kvar att försöka planera in något trevligt på. Jag har ju förmånen att gå kortpass hela helgen :)
Så det finns tid att gå ut till och med om jag känner för det.
Å är det fint väder så lutar det ju en hel del åt att det blir ngn öl.


Kunde inte låta bli att fota pakako när han satt i duschen och hade tagit på mundering för att tvätta håret!
Gounge!!!

Och nu sitter jag här, klockan är alldeles för mycket, men jag är inge trött! Jag vill inte alls gå i säng. Jag vill ju sitta uppe å kolla på tv eller film, kanske läsa lite och poa på lite i min egen takt. Men imorgon 05.30 ringer klockan.
Måndag, ny vecka. En vecka då jag kommer sakna mina skitungar nå så enormt på kvällarna som vanligt.
Men en vecka med massa jobb, och så lite nöjen då såklart.
Man måste se till att hitta på lite roligt nu å då, man kan inte bara jobba, städa, ta hand om barn och traska runt i ekorrhjulet. Man måste kunna hitta på lite skojiga saker, bryta av vardagen med lite nöjen om så enkla.
Så jag försöker faktiskt ta mig tid och hitta på så mycket jag bara kan.
Sen ska jag försöka palta iväg och köpa gym-kort på tisdag, och om det är fint väder ska jag börja springa lite. Jag får ta en kort runda till att börja med för att mjukstarta.

Nehepp, jag ska väl borsta tänderna och göra att tappert försök till att lägga mig å sova.
Godnatt
Kram


Kommentarer
Postat av: Silla

Vu grillar med i regn...kram

2010-05-17 @ 20:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0