Stormiga isande vindar

Det är åttonde maj, solen borde skina från en klarblå himmel, fåglarna borde kvittra i gröna träd, det borde vara så pass med värme så att kjolen är ett helt tänkbart alternativ, grillen borde gå flera gånger i veckan, det borde helt enkelt vara vår
Det enda som är våraktigt är folks vårkänslor verkar det som, för jisses det verkar som om alla har blivit som tokiga.
Från att min telefon pipit och ringt ngn gång per dag har den de två senaste dagarna konstant ringt och messat, jag hänger inte alls med, vad sjutton är det med denna helg?!!
Jag har i alla fall i vanlig ordning jobbat, så vissa saker är precis som de ska, de har inte förändrats ett dugg.
Vaknar riktigt trött, snoozar som vanligt, mitt försök att bryta det beroendet gick inte alls något vidare bra måste jag ju erkänna. Idag har det nog varit den lugnaste och segaste dagen på jobbet på väldigt länge, absolut INGENTING hände, och jisses vad lång dan blir när man i stort sett inte gör något. Det gillas inte, jag vill gärna att det händer lite.
Men men man ska väl vara glad att det är lugnt.

Sitter här och kan inte bestämma mig om jag ska haka på Carina och CO ut och ta en öl...men samtidigt så är jag inte riktigt på humör för det... Men jag har ju sovmorgon imorgon. Men går jag ut så träffar jag väl på massa folk jag inte har så stor lust att träffa på just nu, Sala är ju inte så stort, och just ikväll känner jag mig inte så överdrivet social. Känner mer för att kura med en öl i soffan till ngn bra musik, eller en film.
Ska i alla fall ta mig en lång dusch tänkte jag, så man känner sig fräsch och avslappnad.
Sen får jag se om jag landar nere på stan eller om min soffa lockar mer.
Det blir ju fler helger, så jag läre ju hinna med både det ena och det andra.
Och eventuellt ska jag hem till Martina nästa lördag och grilla och ta ett par glas vin med kidzen och Carina.
Hoppas bara att det är mer vår i vädret i så fall, för det här är inge kul att vara ute i över huvudtaget. Man fryser och håller på att blåsa bort.

Oh en låt har fastnat på huvudet, en bra låt som inte är vad jag brukar lyssna på kanske, men den här funkar till en öl till exempel
http://www.youtube.com/watch?v=p-Z3YrHJ1sU&feature=fvst

Så nu ska jag ägna mig åt att ha lördagskväll med en öl
Ha en trevlans kväll



Kramen kramen


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja livet är konstigt...

Hoppas du får en bra kväll oavsett vad du gör. Jag ska gå och lägga mig. Dags för lite magont igen.

puss

2010-05-08 @ 22:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0