Längtar längtar längtar

Drömmer, längtar, önskar
Den här jävla snön gör mig vansinnig!!! Och det verkar inte finnas något stopp. När vi var ute och gick på lunchen idag kunde vi konstatera...det här vädret suuger:S
Jag vill inte ha mer, jag har fått nog.
Jag drömmer om ljusa nätter, ljumna kvällar, grillat, dagar på stranden, springturer sent när svalkan infinner sig, semester, kvällar i trädgården med iskall öl och massa skratt, korta klänningar, frihet
JAg vill ha sommar nu!!!

Hittade på bilder från värmeböljan i sommras. Jag jobbade ju såklart då. Och jag lovar och garanterar...jag får så lov att ta tidig semester i år för att det ska funka på jobbet med allt...det kommer regna hela början av sommaren, sen kommer värmeböljan när jag börjar jobba mot mitten av Juli. Så vill ni ha semester med sol ta sen!;)

Min äldsta son har jordens sämsta morgonhumör. Han är sur som ättika nästan varje morgon. Han svär, suckar och segar. Jag är tvärt om. Jag är glad och redo efter två minuter. Jag skrattar, pratar och ja mao jag är inte morgonsur. Men i natt kunde jag bara inte sova. Det gick bara inte somna. Det resulterade i att jag i morse var så trött och på dåligt humör! Vilket händer ett par gånger per år. Jag hann inte ens väcka Anton så hörde jag:
Godmorgon godmorgon!
Tittar förvånat in på honom. Han sitter å studsar gör vågen och skrattar lite.
Vilket gör att jag också börjar skratta. Så säger jag att du är allt en sötnöt.
Då tar det två minuter sen ropar han:
Jaaa mamma, jag hoppas mina barn blir som mig, för du har rätt, jag är en sötnöt!
Haha lilla hjärtat då!

Så som vanligt, jobbat. Full huggning.
Jag är faktiskt äntligen feberfri. Så jag bara lära ju glida in på gymet när jag slutade. Men satan, med snörvlig näsa och grym hosta var det inte lätt. Men jag gjorde det. Huvudsaken det. Fast bröstmusklerna fick vila, det känns som jag fick ngn inflammation sist, så jag ville inte belasta dem ännu.

Handla, laga mat bla bla bla...det vanliga!
Nyttig god mat, jag kan ja!
Och nu trött men nöjd.
Meen jag tvivlar på att jag kommer nå mitt mål. Vet inte varför egentligen, men det känns inte som om jag kommer klara det, jag brukar ju misslyckas... faaan.
Vägde mig idag. Har inte gjort det sen förra fredagen. Och inte ett gram ner! Inte upp heller...men ändå. Jag sliter ju! Faaan, nederlag!
Men jag ska inte ge upp riktigt än...har jag inte sett resultat om 1-2 mån, då accepterar jag att jag inte kan, å så får jag väl se ut som en blobba resten av livet...men jag tänker inte ge upp riktigt än.

Och jag fick glada besked idag!!!
Jag får bästa på besök på lördag!
Yeey! Så imorgon blir det storstäda och dona.
Men nu, så, hehe ska jag dona

http://www.youtube.com/watch?v=yCYoo3WaO8g
Vet inte varför jag kom å tänka på denna. Men det gjorde jag. Och automatiskt tänker jag på farfar :)
Det är han på något vis. Hoppas de finns här och vakar lite. Och att han vet att jag tänker på honom med ett leende. I hjärtat finns våra förlorade alltid kvar.

Kram


Kommentarer
Postat av: Silla

Det e förbjudet att vara så glad på morgonen ;-)

2011-02-10 @ 20:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0