meeen helvete å skit å

Vaknade. Fredag!!
Äntligen äntligen fredag!
Upp trött å förkyld, duscha fick liv i ungarna.
Kaffe fixa å dona.
Kommer utanför dörren, och över natten har jag tydligen flyttat till Sibirien!!
 Det är snö i enorma mängder överallt!
Jaja gilla läget, tar med kvasten stoppar ungarna i bilen, sopar av och drar iväg...i två meter, sen sitter jag tvärfast!! Satan i gatan :S

I en halvtimme står jag ute och skottar, försöker få lös bilen, försöker instruera Anton att gasa när och hur medans jag puttar, och vi kommer inte en meter! Att jag sminkat och fönat håret var ju helt jävla onödigt med tanke på att all maskara sitter på ögonlocken och kinderna efter att stå ute och skotta i snöovädret. Jag är blöt till knäna och kommer inte loss! Då kom jag på...jag väljer en livlina, jag ringer en vän!
Och vännen var i krokarna. Så fick hjälp att flytta bak bilen, skjuts till skolan med ungarna och sen skjuts till jobbet! Tack!!
Jahapp på jobbet var det ju bara till att smöra för chefen för att få hjälp med att låna en kollega som körde mig att hämta ungarna och sen skjutsade hem mig. Återigen tack!!
Bilen står där den står än...imorgon är en annan dag, tar det då.


I alla fall. Kompade ut tidigare idag. Har haft en superskön eftermiddag. Har städat, tvättat, handlat, lyssnat på musik och förberett middag. Och det är bara så, när jag har någon att städa och laga mat för så tycker jag om det. Jag gillar att gå hemma och pyssla med att damma, vika tvätt, laga mat, sjunga och gnola och bara vara.

Solen kom äntligen!!

Har lagat till revbensspjäll, stekt vitkål, en sallad med feta och avokado och en salsasås. Blev helt okej :)
Lite vin till det och jag kan absolut inte gnälla.
Till efterätt blidde det exotiska frukter doppade i choklad, ost å kex å såklart mer vin :)
Har suttit i flera timmar och ätit och pratat. Helt underbart, en perfekt fredagskväl!!

Kidzen kollade på film och smaskade chips medans vi vuxna var i köket. Supermysigt!!
Och jisses vad gott det är med frukt och choklad...och ost å kex :)
Det värsta är att det fortfarande är lika mycket ost å kex kvar nästan, och vårt mål var att äta upp det eftersom det är kvar sen jag hade partaj sist.
Men det blir visst fler kvällar med kex och ost, tur jag börjat träna!!


Jag har suttit en liten stund ute på trappen och tittat på stjärnhimlen. Det är så vackert. Jag älskar att titta på himlen. Men attans vad liten man är när man inser hur stor vidden av stjärnhimlen är. Bara en liten liten människa i ett enormt universum. Inte konstigt att jag känner mig liten och ensam ibland när allt är så stort egentligen.
Jag har så mycket, barn, vänner, familj, kollegor, och ibland känner jag mig ändå ensamast i världen.
Antar att det bara är så ibland.

http://www.youtube.com/watch?v=ShN8UIk5-mw

Nehej ta en dusch och smörja lite innan jag kryper ner i min varma sköna säng.

Kraam


Kommentarer
Postat av: Silla

Jag är Avundsjuk, så Jäv...a avundsjuk på er snö..

Underbar middag...ser super gott ut...

2011-02-12 @ 09:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0