snacka om noll

Vaknade okristligt tidigt för att vara lördag, med svampbob fyrkants ganska irriterande röst och bläckvards ploppande när han går som trängde sig in i min sköna sömn.
Bara att inse, ingen ide att försöka sova vidare med det i bakgrunden. Bara att blinka bort sömnen ur ögonen, sträcka på sig och pussa på den lilla kroppen som låg bredvid.

Upp och ta en kaffe, snabb planering för dagen. Städa av och sen dra till gymet så fort Magnus hämtat kidzen. För eftersom han skulle ha dem egentligen så borde det ju inte bli så sent eller?!!

Jag kan erkänna att jag ännu inte städat helt klart...inte mycket kvar, men ändock!
Och vid 12 hade MAnge inte kommit än, och jag kände irritationen krypa på för jag ville ju gyma på förmiddagen. Men jag tog ett djupt andetag och insåg att det är bara jag som blir drabbad om jag är irriterad, så bara släppa.
Han kom vid ett-snåret. Så vi delade på en pizza...och ajaj vad inte bra det kändes. Å andra sidan har jag ju inga förbud på vad jag får äta och inte och en halv cuatro stagione har ju ingen dött av :)

Sen drog han och kidzen och jag skulle bara sträcka ut mig på sängen liiite. Jo tjena, jag som aldrig somnar på dagarna somnad! Skit. Och vilken udda dröm jag hade:
Jag var på affären i för tre dagar sen, då handlade jag färska kräftor och räkor, vattenmelon och genmodifierade miniägg..
 Av någon anledning så hade jag inga pengar så jag lämnade korgen och bara gick ur affären.
Nu var jag där igen, jag skulle ha vattenmelon, annanas och jordgubbar. När jag tagit vattenmelonen var korgen borta. Jag letade och letade och allt jag hittade efter ett tag var korgen jag lämnat för tre dagar sen...gissa om kräftorna och räkorna stank! Så jag stod och försökte slänga ur dem i en frys för att fylla på med nytt..

Sen vaknade jag desorienterad, förrvirrad och seeg som fan. Skit!
Så gymplanerna för idag fick bli nada, får gyma imorgon efter jag jobbat övertid istället. Så som kompensation har jag varit ute och sprungit.
Det var apskönt. Inte för kallt, inte särskilt halt och mörkt och stjärnklart. Vackert!
Så nu funderar jag på å städa klart innan jag sjunker ner i soffan med något att äta. Blir nog marinerade innerkycklingfileer med färsk stekt broccoli, en sallad och fetaost. Kanske till och med ett glas rött till.

Så summering av dan...faaan vilken tråkig seg dag, har ju inte åstadkommit något! Men men det är väl okej att ha en sån dag ngn gång emellanåt.
Grannen har fest, så jag kommer nog inte få sova så mycket i natt, för attans vad det dunkar :D
Sen måste jag säga, jag har misstankar om att en vän ljuger för mig...och det känns riktigt inte bra! Man ljuger inte för vänner...kan man inte vara ärlig är man inte så bra vänner enligt min mening.
Jag säger inte allt till mina vänner hela tiden, det alternativet är bättre om man inte är redo att prata om något.


http://www.youtube.com/watch?v=WFU2IkcGJ8M
Så 80-tal, så uuunderbar!!!


Trevlig lördagskväll
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0