vad gör man

När man är hemma för tredje dagen med sjukt barn?
Hur roar man sig?
Vad hittar man på?!! AAA!!
Jo man vilar, sen kan man ägna sig åt att fixa. Så plocka ögonbryn, måla naglar och slinga håret.
Det har jag gjort

Jag skulle egentligen behöva ha lite längre naglar för att komma undan med fransk manikyr.
Men nu har jag ju inte det, så det så!
Sen är min tanke att ljusa upp håret lite inför sommaren.
Jag har gärna lite ljusare hår på sommaren och mörkare på vintern av någon anledning.
Men det är satans svårt att ljusa upp ett hår som nästan är svart. Så man får ta det i etapper. Så i med första omgången slingor idag.

Och ja...orange är ju också en färg...men inte färgen jag vill ha. Dessutom är det mycket ljusare än vad det lyckades bli på fotot. Men bara stå ut i fyra veckor tills jag kan lägga i nästa vända slingor. Sen behövs det nog bara en vända till så kommer jag ha ljust överhår och mörkt underhår, så får vi se hur det ser ut :)

Spännande liv jag har...NOT!
Sen vid tre så kom rastlösheten på riktigt. Jag hade delat en pizza med en vän och heeela eftermiddagen kvällen var kvar. Så jag ringde min träningskompis. Jag behövde bara säga det...vi åkte och gymade!
Men satan i gatan vad tungt det var idag. Gick inte alls bra, utan kändes som en riktigt kackig insats.
Och när jag kom hem så började jag blöda näsblod, så imorgon viger jag dagen åt vila.
Inge gym, inge springa, inge yoga. Nope, bara vila!
För sen blir det en fem dagar i rad, så nu måste jag lära mig att dela upp träningen på olika partier av kroppen.

På väg till gym!

Och när vi kom ut från gymet så var månen stor och rosa/röd/orange. Så vacker!
Gick tyvärr inte fota med min mobil, på den vart den bara en lite prick. Och den är verkligen inte liten.
Så fullmåne i natt, och man säger att det är skrock, men jag sover dåligt när det är fullmåne.
När jag jobbade inom äldreomsorgen märkte vi direkt när det var fullmåne, det var mycket mer att göra och många fler som inte kunde sova, så något måste det vara med månen.
Romantik och lusta är i luften när månen lyser med full kraft ;)
Jag tänkte springa till solariet lite senare...men springa skippar jag. Om jag orkar går jag dit, annars tar jag det imorgon. Sen blir det myskväll för hela slanten. Fyllt på med nya ljus, vin finns det...och choklad...jag vet :S Jag är hopplös!!!

Satan vilket tråkigt inlägg!!
Skit på det här nu.

http://www.youtube.com/watch?v=7wbYpaG2L2o&feature=related
Funderar nästan på å bli hora ;)
Kram


Kommentarer
Postat av: Silla

Det spökar mer med fullmåna, man sover sämre, fler föder, ja det e mycket som händer då...Jag stod o titta på den innan när jag rökte super vacker e den idag...

Öhhh Ser vi samma måne du bor ju så långt ifrån mig ;-)

TA EN VILO HELG, kroppen säger ju ifrån med näsblod.. HALLO FÖRSTÅ:::HALLO...inget att leka med.. BARNEN behöver sin mamma...

Så nu fick jag det sagt..

PS! Jag MÅSTE / BEHÖVER/ SKA noppa mina i morgon jaggjorde allt annat..

Ja inte färga ( som jag vill DET E GRÅTT) men jag vågar inte rikitgt nu...

2011-02-18 @ 23:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0