vad ska man säga?!!

I lunchrummet när jag intar min nyttiga lunch bestående av pannbiffar, stekt färsk broccoli och sallad:
-Jag hoppas du inte tänker gå ner så många gram till..
- Haha vaddå, jag behöver gå ner närmare tio kilo!
-Nja jag tror inte du skulle vara lika snygg om du blir jättesmal

Ska man bli glad eller irriterad?!! Haha vilket som, minst 5 kilo, minst! :) Nyttig mat och motion är vad jag behöver. Och jobba massor. Japp så äre.

Mail på arbetsmailen:
"Du är hona, du ska göra som jag säger!"

Hehe bäst jag talar om att det var humor, med glimten i ögat och jag och min kollega kan skicka sånna mail till varandra. Det är det som gör vårt samarbete så bra.

Haft en mysig tacokväll. Vi har käkat tacos och pratat till nu, jag har inte varit i närheten av tvn, och datorn har jag bara startat för att komma åt spotify.
Jag är nämligen spotifyberoende.
Lyssnar på massa depplåtar heeela tiden, men på något vis så trivs jag med den musiken just nu. Visst rock i själ och hjärta, men variation förnöjer. Så äre bara, man måste variera sig, tänka om, ändra på och göra annorlunda ibland!
Dessutom tycker jag om musik över huvudtaget och kan lyssna på det mesta. Så jag är inte svår på det viset. Men på massa andra vis. Det är jag helt medveten om. Men som Marilyn Monroe sa:
If you can´t handle me at my worst
Then you sure as hell don´t deserve me at my best


Jag när jag är som bäst...eller ja just ja, tvärt om var det juh!
Jag när jag är som värst...typ ;)

Alltså jag har ju facebook...jag får heeela tiden hjärtan, kramar, ha en trevlig dag osv. osv förfrågningar.
Meeen jag orkar inte öppna dem och skicka tillbaka..förlåt, jag är vädelös på det!!
Jättegulligt av alla som skickar, men jag örk inte hålla på med det.
Känns oartigt bara ibland. Och det är inte det att jag inte tycker om folk, det är bara det att jag orkar inte.
Ett sms svarar jag alltid på, telefon oftast. Mail likaså...men just de där klarar jag bara inte av!

Satt å pratade idag, då jag talade om att vissa saker bör man bara skita i och lämna bakom sig. Liksom tycka att måttet är rågat, gränsen är nådd och sluta lägga energi på det. Inte för att man vill, utan för att det tar för mycket energi.
Till svar fick jag...jag tror inte du kan det, jag tror du tar upp det igen.
Men nej, varför?!! Det leder ju ingen vart. Det är ingen idé. Vissa saker var inte menade bara. Bara att ta sig igenom, släppa, gå vidare och se vad som kommer istället.

Nehej, zappa tv då?
Är aptrött så tänkte försöka komma i säng i tid.
Imorgon är det äntligen Fredag. Och jag ska på bio. Mysigt, blir alldeles för sällan. Jag gillar ju bio. Men imorgon så.
Nattis nattis å kraam

http://www.youtube.com/watch?v=2B50RUXbs-8
Den för att den är så vemodigt vacker

http://www.youtube.com/watch?v=-sXKPX7tvHM
Och den för att den gör mig glad och får mig att sjunga


Kommentarer
Postat av: Silla

Mmm vilken god middag..

Vet du jag hatar BIO.. det är nog det värsta jag vet.. Enfilm vill jag se hemma isoffan och gärna helt själv hemma också så ingen kan störa mig..

2011-02-03 @ 23:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0