bristande motivation

Trött trött trött och tung i kroppen.
Det Känns som om inget händer med träningen, jordens svacka, det är bara asjobbigt.
Och då kommer den där tanken...varför när det bara är jobbigt?
Varför när jag fortfarande inte ser ut som en kurvig modell?
Varför när jag kan komma hem laga en god middag, softa, krypa upp i soffan, äta choklad och dricka vin?
VARFÖR?!!
Jo, jag kommer aldrig se ut som en kurvig modell, men jag mår bra som fan av att träna.
Jag får mer självförtroende.
Jag orkar mer.
Och jag vill!
Så jag SKA inte ge upp!
Jag ska träna och kämpa mig igenom svackan.
Och snart kan jag börja springa i elljusspåret.
Inte för att jag vet vart det ligger..hehehe

Och återigen konfonteras jag med verkligheter jag inte vill höra.
Men livet är inte svart vitt.
Livet består av så många gråtoner.
Det finns inga rätta svar som håller i alla lägen för alla.
Men jag önskar ibland att det fanns ett facit.
Men det kan jag nog önska hur mycket jag vill, för så länge vi är människor finns en miljoner och en sanningar.

Och imorgon blir lite av en prövning.
Men jag vet att jag grejar det utan problem..typ..tror jag...kanske ;)
Hehe och imorgon är det tillbaka in på gymet.
Upp på det jävla vidriga tråkiga löpbandet.
Känna svetten tränga fram och framför allt vara skönt nöjd med mig själv när jag går hem :D

Men liite är det kvar av idag, så innan imorgon ska jag leva klart resten av dan.
Jag menar tvätten hänger inte sig själv ;)


http://www.youtube.com/watch?v=k2C5TjS2sh4


Kommentarer
Postat av: Silla

Du ärså duktig...Jag önska jag hade hittat lite av det.. Men jag har aldrig gillat träning och vet att jag aldrig kommer att börja...

2011-03-16 @ 21:35:44
Postat av: Maria

Du är duktig som tränar o håller igång! Önskar jag hade möjlighet också, men inte så lätt med två barn i släptåg. Får nöja mig med långa promenader ist, det kan göra susen det också! Måste bli av med magen tills i sommar, jeansen sitter trångt! :-(

Börjar få bukt med sockersuget iaf, håller man bara uppe en vecka så brukar det ordna till sig! Hoppas jag inte trillar dit igen bara! ha det fint! Hoppas du hittar elljusspåret - Sala är ju inte så stort..! :-D Kram

2011-03-17 @ 21:05:42
URL: http://ensammamammansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0