En lugn helg

Ja beviset på att jag inte är 19 längre...när man väljer att ta det lugnt en hel helg.
När fester inte riktigt lockar ut en. Utan en utevända var fjärde vecka räcker ypperligt.
När man väljer att umgås hemma med vänner, att plåga sin kropp svettig på gymet i jakten på en lite starkare fastare och snyggare kropp. När man myser runt i morgonrock redan 7 på helgmornar. Ja då är man inte 19 längre. Å tacksam för det är jag, för även om 19 var roligt så vill jag annat med mitt liv nu än då :)

Fredagen var mysig, hade Anton här då pako var på akuten, inget brutet. Tackar jag min lyckliga stjärna för.
För gipsade små krabater är krångligt!
Sen kom en vän över på en kaffe och jag var så sugen på ett glas rött. Så då blev det så. Men efter en lång arbetsvecka var det jätteskönt att bara sitta i soffan och prata om livet.

Lördagen var som om jag hade gått in i en vägg. Trött! Men inte sjutton kunde jag sova för det på morgonen. Sen har jag ju min granne som anser att kaffemaskinen är hans i viss mån. 
Jag som aldrig sover på dagarna låg och slumrade i soffan ett par timmar mitt på dan.
Sen jäklar ringde Lotta och jagade på mig. 
Så gym gym gym för hela slanten. 
En riktig genomkörare blev det. Och ingen är nöjdare än jag.
Kvällen var lugn. Lite fika med en vän och massa prat om livet i allmänhet och kärlek i synnerhet och sen kärleksfilmer.

Och jag hatar egentligen kärleksfilmer...eller ja jag hatar dem inte. Jag känner mer frustration. För vem sjutton vill inte hitta den perfekta mannen, snygg, rik, smart, rolig och som dyrkar en totalt.
Och ikväll..en av mina favvofilmer i den kategorin. Så 21.00 ikväll kommer jag sitta å önska att jag också är en snygg hora :D
Tydligen är de det som krävs för å fånga drömmannen ;)
Haha appropå hora...fick mess i natt med frågan: När tänker du släppa till?
Vad svarar man på det...om jag inte gjort de på flera år så är jag nog inte sååå jätteintresserad.
Så enklaste sättet att bli av med en sån:
Den dag du gifter dig med mig.
Hahaha det blev tyst i alla fall ;)

Nyss haft frukostdejt. Då är det roligt att slänga ihop äggröra, bacon sallad och dona. Sen sitta och äta och prata ett par timmar. Och vi är duktiga vi, vi slänger hårda sanningar om varann när vi filosoferar lös om livet.
Vi kom i alla fall fram till att vi är kloka som faaan bägge två när det gäller den andre. 
Hehe lätt att se andras liv och tala om vad som är galet ;)
Men hoppas hon får allt hon förtjänar till slut, för underbara underbara tjej ska bara ha det bästa!

Nope...snygga lite och se vad denna dag har att erbjuda :)
Kram

 


Kommentarer
Postat av: Silla

09.55 snygga lita...En söndag morgon...

Du e ju inte klok...hehehe

2011-03-13 @ 22:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0