Pinjata....my ass!

Sportlov å hej å hå. Då ska man en vecka vara den perfekta hurtiga morsan som flänger på allt. Och jodå klart jag med försöker.
Anton hade med sig ett häfte hem från Sala kommun med vilka aktiviteter som anordnades denna vecka, och i det häftet har han ringa in allt han vill göra.
Och idag...pinjatas!!!
Så absolut, vi gick upp, käkade fukost snyggade lite och begav oss ner på stora staden Sala.

Jahapp bland en drös ungar och andra föräldrar så skulle det börjas med att blåsa ballonger förklarade pinjatatanten. Nemas problemas!
Jag är grym på å blåsa ballonger. Sen då...riva tidningspapper...japp är jag också bra på.
Kladda skiten i klister och sätta på balongen, ja men just bring it on!!
Seeeen kom baksidan på myntet...står med klister upp till armbågarna, en kladdig ballong täckt med blött tidningspapper...och vad säger pinjatatanten?!!
-Nu ska den torka två timmar
-Ehhh...två timmar...alltså, jaha men under tiden då?
-Ja man kan kolla vilken modell man vill göra.
-Aha så om två timmar kan man göra klart den?
-Nej då sätter man på ett till lager med tidningspapper, sen ska det torka två timmar.
-Jaha så det tar fyra timmar att göra klart den?!!
- Nej det ska vara minst fyra lager tidningspapper, det tar flera dagar att göra en pinjata.

No shit...så vi gick på stan för en fika, en av önskemålen på Antons lista inför sportlovet var:
Gå på gafé...hehe men vi gick på cafe samtidigt som jag förklarade att de kan se sig om i stjärnorna efter den där pinjatan.

Så när ungarna fått sina bakelser och jag min cappuciono var vi ganska nöjd och klara att åka hem.
För även om det är mars och snart snart vår blåste det svinkallt.
Så vårkänslorna i kroppen matchar inte riktigt temperaturen i luften. Men kanske bra, då blir jag lite avkyld :D

Nu ska här trillas köttbullar och kokas färsk pasta, sen blir det filmmys, och en myskväll för mammsen.
Och imorgon ska vi på airbrusch, hoppas det går liiite fortare...hahaha
Kramen


Kommentarer
Postat av: Silla

4 timmar...Byebye hade jag också sagt...

Borde fan stå i broschyren tycker man ju...

2011-03-01 @ 20:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0